A fallabdát két játékos játssza egy 9,75 m hosszú és 6,4 m széles pályán. A játékosoknak az a céljuk, hogy hibára kényszerítsék az ellenfelüket és ezzel pontokat gyűjtsenek. Jelenleg az amerikai pontozási rendszert alkalmazzák világszerte, vagyis minden poén pontot ér és az nyeri a játszmát, aki előbb eléri a 11 pontot.
A labdamenetek során a labdának mindig előbb kell érnie a főfalat, minthogy lepattanna. A labda maximum egyet pattanhat a földre mielőtt a játékos beleüt, de a levegőben is lehet röptézni. A piros vonalakkal határolt összes falfelületet használni lehet arra, hogy a labdát visszajuttassuk a főfalra. Egy játékos akkor hibázik, ha a tinre üti a labdát (fémmel borított, 0,45 m széles sáv a főfal legalján); vagy ha a határvonalakon kívülre üti a labdát; vagy ha nem tud beleütni a labdába, mielőtt az másodszor is pattanna a padlón. Ha tehát ilyen hibára tudjuk kényszeríteni az ellenfelünket, mi nyerjük a labdamenetet, nekünk jár a pont.
A végső győzelmet általában az aratja, aki 3 szettet tud nyerni, de lehet két nyert szettig is játszani.
A mérkőzéseket csapatok is vívhatják egymás ellen. A csapatok három-öt játékosból állnak. Ilyenkor a csapattagok rangsor szerint mérkőznek egymással, vagyis először a legerősebb játékosok mérik össze tudásukat, majd a második legjobbak és így tovább. Minden megnyert mérkőzés egy pontot ér.
A versenyeken számos versenyző, illetve csapat küzd egymás ellen. Általában egyenes kieséses rendszerben játszanak, ami azt jelenti, hogy az a játékos vagy csapat, amelyik vereséget szenved a mérkőzés során, kiesik a mezőnyből. Léteznek csoportmérkőzéses rendszerű versenyek is: ilyenkor két elvesztett mérkőzés után esnek ki a játékosok, illetve csapatok. Harmadik lehetőség a körmérkőzéses verseny, ami azt jelenti, hogy mindenki mindenkivel megmérkőzik, és az a csapat vagy játékos nyeri a tornát, aki a legtöbb mérkőzést nyeri meg az összesítésben.
A testi épség megóvása és a fair játékmenet érdekében a squash szabályrendszere tartalmazza a LET és STROKE szabályának rendszerét. A LET az adott labdamenet újrajátszását jelenti, a STROKE pedig az a helyzet, amikor a játékos azért nyeri meg az adott labdamenetet, mert ellenfele megzavarta vagy megakadályozta abban, hogy visszaadhassa a labdát. A LET, illetve STROKE megítélésében érvényesülnie kell a biztonságra való törekvésnek és a sportszerűségnek is. Abban az esetben ha a játékos azért áll meg menet közben, mert félt, hogy megüti ellenfelét (ütővel vagy a labdával), LET-et kap, ha a bíró megítélése szerint valóban fent állt a sérülésveszély. Ha a labda beleütközik az ellenfélbe, akkor attól függ, hogy STROKE vagy LET jár-e, hogy a labda egyenesen a főfal felé repült-e. Ha arrafelé repült, akkor az ütő játékost megilleti a STROKE, hiszen ellenfele korlátozta a főfal szabad megjátszásában. (bírói megjegyzés - szigorúan tilos a játékostárs szándékos megütése a labdával! Ez akár a mérkőzés azonnali elvesztését is jelentheti. Amennyiben nem volt szándékos a játékostárs megütése, a bíró első esetben figyelmezteti az ütő játékost sportszerűtlen, veszélyes játék miatt - a labdamenetet azonban neki ítéli. Az ütő játékos akkor járt volna el helyesen, ha ha megáll, LET-et kér - és megkapta volna ez esetben a pontot.) Ha az ütközés előtt a labda az oldalfalak valamelyike vagy a hátsó fal felé repült, akkor LET jár. A szabály azt mondja, hogy amint az ellenfél elütötte a labdát, lehetővé kell tennie, hogy játékpartnere a legrövidebb úton közelíthesse meg a labdát. Ha ellenfele megakadályozza ebben, akkor attól függ a helyzet megítélése (LET vagy STROKE), hogy a másik játékos elmaradt ütése pontot érhetett volna, avagy sem (nyerő helyzet volt-e, vagy sem.). Az egész tehát azon múlik, hogy milyen volt az ellenfél ütése. Ha jó ütés volt, és a másik játékosnak csak arra lett volna esélye, hogy játékban tartsa a labdát, akkor LET-et kell kapnia, ha azonban gyenge ütés volt, és a másik valószínűleg pontot szerzett volna, akkor ezért STROKE jár. A szabály szerint, az ellenfélnek annyi helyet kell biztosítani, hogy bármilyen ütésfajtához elegendő tere legyen (szabályos technikai kivitelezést feltételezve). Ha az ellenfél túl közel van, és meggátol abban, hogy felkészítsük az ütőt, vagy megfelelően vezessük ki az ütésünket, akkor STROKE jár (pont). Egyéb esetben LET jár. A már említett zavarásos eseteken kívül LET jár még abban az esetben is, ha a labda kilyukad, vagy ha a fogadó nem állt készen, és kísérletet sem tett rá, hogy visszaüsse a labdát, vagy ha bármilyen zavaró körülmény adódik, akár a pályán, akár azon kívül.